Thursday, October 12, 2006

Jak skutečně Kvart začínal?

V úterý 3.10. večer mi zatelefonoval pan Jiří Špiegl a sdělil mi, že popisuji začátky a celou situaci Kvartu na základě zkreslených informací („Kvart je mrtev. Ať žije Kvart“). Vysvětlil mi, že na základě několika informací v posledním, říjnovém čísle Kvartu byl donucen uvést věci na pravou míru a poslal též dopis výboru sokolské organizace. Slíbil mi na druhý den zaslaní kopie výboru sokolské organizaci emailem, s vysvětlením všech okolnosti:

Pane Nebeský, posílám Vám kopii mého "poštovního" dopisu (e-mail Sokolu_Kvartu je naprosto shodný). Z našeho telefonického hovoru a z textu tohoto dopisu je naprosto jasná zkreslenost informací, kterých se Vám doposud dostalo.
Znovu opakuji, že mým není mým zájmem abyste zaujímal k celé věci jakékoliv stanovisko, vyjadřoval se a soudil...... Považujte, prosím, mou zprávu (-y) za informaci k historii Sokola, kterou se zabýváte, za informaci historie ve stavu "tvoření".
Děkuji za pochopení..... s přáním všeho dobrého............... Jiří Špiegl

SOKOL Melbourne
497 Queensberry St.
North Melbourne 3051

KVART - neautorizované používání časopisu sobota, 30. září 2006

Zhruba před měsícem jsem v telefonickém rozhovoru sestru starostu Sokola Zuzanu Vasitch upozornil na skutečnost, že právo na používání časopisu Kvart bylo na základě osobní žádosti povoleno jen bývalému starostovi bratru Pavlovi Pospíchalovi, tedy jen a jen jeho osobě, a to jen po dobu, kdy bude starostou Sokola. Jestliže osobně používal časopis Kvart zejména pro potřeby organizace Sokol nemůže být interpretováno tak, že Kvart někdy byl a je časopisem, či majetkem, organizace Sokol. Protože Pavel Pospíchal již není bratrem starostou organizace Sokol, další používání časopisu Kvart organizací Sokol je tedy neoprávněné, neautorizované, de facto nelegální.
Motivován dobrým úmyslem jsem navrhl, abychom tuto situaci vyřešili obdobným způsobem. Výslovně jsem Zuzanu Vasitch upozornil, stejně jako v roce 1990 Pavla Pospíchala při naší osobní dohodě, že nejsem v žádném případě ochoten postoupit právo na časopis Kvart jakékoliv organizaci, ani organizaci Sokol.
Podrobné vysvětlení:
Časopis Kvart, jeho název a celkový koncept, jsem vytvořil já sám v roce 1989, na základě přání několika jedinců z české emigrace, po zániku časopisu Panorama. Za dané situace nebylo vydávání takového NEZÁVISLÉHO časopisu realizovatelné, z finančních důvodů atp. Pavel Pospíchal, který se stal v té době starostou Sokola, se na mne obrátil s návrhem, že by právě takový časopis uvítal pro svou koncepci obnovy krajanského života v Melbourne. Grafickou úpravu Kvartu udělal pro první číslo Vlado Kadnár.
Ani já, ani Vlado Kadnár, jsem nikdy nebyl členem Sokola. Oba jsme trvali na NEZÁVISLOSTI zamýšleného Kvartu na jakékoliv organizaci či hnutí, na jeho zaměření právě na krajany mimo organizace a Sokol.
Postavení "nového a mladého" starosty Pavla Pospíchala v Sokole nebylo příliš pevné, organizace Sokol odmítla financovat tisk Kvartu. Byl dohodnut pouze kompromis, že dosavadní Sokolský list bude mít vyhrazen v časopisu Kvart jeden list (2 strany), organizace Sokol bude za to Kvart distribuovat na adresy databáze Sokola. Financování tisku Kvartu bylo hrazeno jednotlivými SPONZORY, jak je uvedeno na každém výtisku, nikdy ne Sokolem! Tím byla zajištěna nezávislost Kvartu na organizaci Sokol.
Za 1 rok úmorné, neplacené a naprosto marné práci, po revoluci 1989 v Čechách, po sprostých a rasistických anonymních dopisech, končil termín mého slibu osobě Pavla Pospíchala k vydávání Kvartu. V posledním čísle (5) z června 1990 jsem výslovně uvedl že, je posledním číslem KVARTU !!!
Pavel Pospíchal, který upevnil svou pozici v Sokolu a zůstával jeho starostou, mne požádal o svolení používat namísto Sokolského listu organizace Sokol už zaběhnutý Kvart. Protože mé zkušenosti se Sokolem byly jen negativní, nemluvě o pokřiveném charakteru a intrikách některých členů, chápal jsem jeho pozici a potřebu Kvartu. V naší ústní dohodě, v červenci 1990, jsem ho oprávnil k dalšímu používání Kvartu za těchto podmínek:
1.) jen po dobu dokud zůstává osobně on, Pavel Pospíchal, starostou Sokola. (Neočekával jsem, že mu starostování těmto lidem vydrží dlouho.)
2.) Kvart bude nadále NEZÁVISLÝM časopisem a nikdy se nemůže stát časopisem organizace Sokol.
3.) každé číslo propůjčeného Kvartu mi bude doručeno, v případě porušení dohodnutých podmínek, zejména nezávislosti Kvartu naše dohoda zaniká.
4.) financování tisku a distribuci Kvartu si vyřeší Pavel Pospíchal.
Jak si Pavel Pospíchal vyřešil podobnou dohodu ve věci grafické úpravy s Vlado Kadnárem není mým problémem. Že si nějaká osoba nyní nárokuje autorství jeho grafické úpravy jako své, si musí vyřešit Vlado Kadnár.
To, že organizace Sokol a její činovníci ignorují tyto skutečnosti, na které jsem výslovně Zuzanu Vasitch upozornil (pro případ výpadků v paměti Pavla Pospíchala, či opomenutí upozornit na autorství a práva ve věci používání časopisu Kvart), přesto vydávají časopis Kvart nelegálně jen změnilo můj původní dobrý úmysl.
Výslovně upozorňuji, že za mými nároky se neskrývá jakýkoliv finanční zisk, že časopis Kvart mi nepřinesl jediný cent !
Naivně jsem byl ochoten přenechat dočasně právo na používání časopisu Kvart určité osobě na základě jeho_její osobní INTEGRITY a slibu, že bude zachována NEZÁVISLOST časopisu Kvart. V současných intrikách a polemikách české krajanské nenávisti, na které se odmítám podílet, rozhodně nezávislým nebyl!
Jestliže tento dopis hodláte uveřejnit, pak trvám na zveřejnění CELÉHO dopisu, včetně této věty, bez jakékoliv úpravy! V takovém případě si vyhrazuji právo obhajovat výše uvedené skutečnosti proti případným polemikám a moje upřesnění budou rovněž zveřejněna v plném znění za stejných podmínek!
Jiří Špiegl

0 Comments:

Post a Comment

<< Home